marți, 13 iulie 2010

Transportul in comun

    Este rapid.Este curat.
    Nu,nu este curat,este dincolo de notiunea de curat.
    E ca si cum,maini invizibile sterg si lustruiesc permanent gresia,geamurile trenurilor,balustradele,scaunele,treptele,lifturile,chiar si pantofii tai...
   Nu stiu cum se intampla sa fie mereu curat ,in conditiile in care nu sunt cosuri de gunoi pe nicaieri,nici pe strada,nici in metrou.
    Vin cu precizie la fiecare doua minute.O calatorie scurta,costa intre 100 si 150 yeni ( unde 100 yeni inseamna 3,9 lei),dar costul variaza in functie de distanta strabatuta.
     Cand am ajuns aici, am fost convinsa ca nu am sa pot merge in nici o directie si am sa stau ca o fraiera sa ma invart pe langa hotel.
     Incet-incet ,m-am obisnuit si daca nu stii incotro sa o apuci,te duci la informatii,spui statia unde vrei sa ajungi sau te duci cu harta dupa tine si vei primi un raspuns prompt si exact.Ti se spune linia si unde trebuie sa cobori ca sa schimbi-daca e cazul.
     Cea mai aglomerata statie din Tokyo este Shinjuku-pe aici circula aproximativ 2 milioane de pasageri zilnic.Statia este pe mai multe nivele,are 6 sau 8 linii si e plina de restaurante si magazine.
     E imensa.
     In metrou,marea majoritate a japonezilor stau cu ochii in telefon si butoneaza.De fapt,asa si intra in vagon,cu telefonul in mana si stau asa pana coboara.Nu stiu ce fac,ce scriu sau ce se joaca,m-am holbat de multe ori in mod nepoliticos si cred ca scriu mesaje.Probabil lui E.T.
    A,si fetele se fardeaza.Fara probleme.Au oglinzi mari si roz (mi-am luat si eu una,am facut o obsesie pentru roz) si isi fac cu migala ochii-aproape toate au gene false,se gasesc peste tot si sunt ieftine) se rujeaza,se pudreaza...
   Cu trenul este scump.cand am fost la Hakone,la baile alea formidabile,ne-a costat pe toti patru,aproximativ 6000 de yeni doar dus.










    

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu