duminică, 4 iulie 2010

Cu copiii in orasul electric

Sa fii mama de dimineata pina seara,nu e o treaba usoara.
De fapt este cel mai complicat lucru pe care l-am facut pina acum.Relatia mea cu ele pina nu demult,se derula pe repede inainte,cu multi nervi si porunci date una dupa alta:spala-ti mainile,spala-ti dintii,nu te mai bate cu sora-ta,nu ma imita,du-te la culcare,stringe-ti-va jucariile,ah,iar ai scris pe pereti,etc,etc,etc.
Cred ca absolut toate frazele incepeau in mod invariabil cu "nu"-asa ca in mod cat se poate de natural,vocea mea rastita nu mai ajungea la ele,ele ma ignorau si tot asa,ne invarteam intr-un cerc vicios.
Acum iata-ne pe toate trei fata in fata.
Zi de zi.24 din 24.
Ups.
Pe cuvant ca-mi dau toata silinta.Mamelor din lumea-ntreaga,unde sunteti cand am nevoie de voi?Cum procedati sa nu se ajunga la tipete,urlete si pedepse?Cum procedati cand dimineata,inainte de prima gura de cafea,ele isi revendica scaunul din mijloc -fix ala-pe care-l vor amindoua?Sau vor sa deschida usa de la camera cu cartela aia care nu deschide mami si usa din mosilor la fel?Dar de ce noi nu avem asa o cheie?
Apropos de fixuri.
Intr-una din seri ne-am dus in Akihabara,supranumit Orasul Electric,care arata ca un triliard de magazine Cocor puse unul langa altul si unul peste altul,si unde luminile sunt peste tot,reclamele uriase te naucesc si unde e un magazin URIAS pe vreo 5 nivele,cu telefoane,laptopuri si televizoare.
V-am spus,noi hotariti sa luam i-pad si sa ne holbam la ce mai e pe acolo.Ma rog,pe mine sincera sa fiu nu ma intereseaza nicidecum,eram strict interesata de i-pad si stiam ca daca sunt draguta si ma plimb prin magazin,o sa am parte si eu la randul meu parte de o sesiune placuta de shopping in Ginza.
Doar ca Ileana voia un ruj roz....
Ce legaturi o fi facut ea in capsorul ala,habar nu am,cert este ca o ora jumate-mai mult nu am rezistat-a spus incontinuu in toate formele posibile,imperativ,politicos,dragalas,rastit,plangacios:vreau sa-mi cumparati un ruj roz!!!!
Nimic pe lumea asta nu a facut-o sa taca.La fiecare scara rulanta se smucea si voia sa plece de langa noi.Am rezistat o ora jumatate.
Sora-sa mai putin,a pocnit-o dupa un sfert de ora,dar fara succes.
Si dupa ce ne-a distrus seara,cand a ajuns acasa a inceput sa cante din senin,un cantec inventat de ea ad hoc,in care versurile principale suna asa:Romania e tara mea,vreau inapoi la Romania mea!!!!
Am vrut sa o inchidem in baie,dar pana la urma s-a culcat....
Voiam doar sa spun ca imi trebuie timp sa-mi cunosc copiii si ma bucur ca mi-am acordat acest timp.
N-as fi crezut ca voi descoperi un oras construit cred de E.T. ,prin ochii copiilor mei.
De exemplu,parcul in care se afla palatul Akasaka,fosta resedinta imperiala,azi locul unde guvernul Japoniei isi primeste vizitele oficiale,deci acest parc va fi parcul cu ratoni,parcul Shinjuku -care este rezervatie naturala,este parcul cu familia de broaste testoase,iar in Akihabara ramine rujul roz pe vecie...
Cat priveste distractiile din fiecare seara,e,acolo e alta treaba.Nu mai au asa multe fixuri si se pare ca enjoy the life amindoua ,intr-un consens deplin.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu