joi, 7 iulie 2011

Plajele din Thassos-personajele mele imaginare sau cum nu exista plaja perfecta (I)

Am clipit albastru doua saptamani.A venit vremea sa ies din starea de gratie si sa ma intorc la eternul cotidian.Nu inainte de a trece in revista cateva din plajele frumoase ale Thassos-ului.
Maria a avut o obsesie pentru cateva zile si anume sa faca un clasament.De aici s-au iscat discutii si ne-am dat seama ca pentru fiecare, "plaja premianta" inseamna altceva.Fiecare din noi cauta ceva anume,diferit fata de celalalt,asa ca nu am ajuns la nici o concluzie.Eu caut priveliste si o anumita stare pe care mi-o poate oferi acel loc.Pentru D e important ca mancarea sa fie buna si ieftina:).Pentru fete,nimic mai simplu:nisip fin si apa calda.Daca prin preajma mai e si o piscina,aia e plaja perfecta pentru ele.Am sa va descriu cateva din plajele pe care le-am vazut,in felul meu.Nu exista un clasament anume,ci mai degraba o ordine cronologica,fara importanta.

Plaja Royal Paradise

Este inainte de Psili Ammos,cum pleci din Potos,in directia Kinira,chiar in fata hotelului Royal Paradise.
Mie-mi seamana cu o actrita de cinema,frumos imbracata,cu haine scumpe de firma si cu corp impecabil.Un pic cam costisitoare,costa 10 euro doua sezlonguri si o umbrela,pentru care primesti bonus doua bauturi la alegere.In banii astia intra si accesul la piscina,dar baiatul care avea grija ca totul sa fie in regula,era super enervant si le fluiera pe fete non stop.E adevarat ca fetele faceau "bomba",asa ca au renuntat si s-au balacit cat au putut ele de silentios.
Plaja are cateva pietricele,la fel si intrarea in apa,este doar o fasie subtire de nisip,ca o poteca alba,pe unde se poate intra fara probleme.Nimic care sa te deranjeze totusi.
Mancarea este senzationala,dar la fel de senzational de scumpa.Actrita,v-am spus eu...
O plaja bine intretinuta,comerciala pentru gustul meu.Nu mi-am dorit sa revin,a fost doar un "one night stand".









Plaja Pefkari


Preferata mea.Mi-a semanat cu o femeie plina de mistere,care nu se dezvaluie oricui si oricum ,singuratica,superba,secretoasa.De fapt tot ce inseamna Pefkari mi-a placut.La doar 5 minute de Limenaria,cateva hoteluri mici,pozitionate chiar pe malul marii,cum este si hotelul Akti.Mic si nevoias,cu camere in bataia soarelui si a marii,genul de hotel unde-ti pierzi virginitatea sau unde te refugiezi cu iubitul in mod clandestin.Nu e nevoie sa mergi sa vezi vestigii arheologice sau statiuni.Doar sa stai intins la soare,sa gusti din apa sarata si sa maninci la una din tavernele de pe malul marii.Este superb acolo.
Din pacate,fetele nu s-au simtit bine acolo,plaja este cu pietre,la fel si intrarea in apa.Mancarea este foarte buna si nu foarte scumpa.










Plaja Paradise Beach


Cea mai renumita,cea mai minunata,cea mai faimoasa.Nisip fin ca faina,marea cristalina,perfectiunea intruchipata.Ca o regina a reginelor, care da ordine supusilor.Lumea vine si ingenuncheaza in fata ei.
Mi-a placut cel mai putin.Evident era full.Sezlongurile sunt la mica distanta,la nesimtit de mica distanta,asa ca nu ai strop de intimitate.Si evident gasti de romani care incingeau miute si se strigau cu apelativul "nasule".Nasule,adu berea!Erau 4-5 familii,cu cate trei umbrele de fiecare familie,pe care le infigeau vartos chiar in fata ta,tu platitor de sezlong.Daca vezi cele mai fardate femei,cu unghii lungi si pictate,care-si smulg parul de pe si dintre picioare cu penseta,nu gresesti,sunt romance...Da,mergi la sigur.Imi pare rau,dar asa e.Apoi flegmeaza gros in nisipul fin si dupa aia adorm in bataia soarelui, cu balute la gura,pana se inrosesc.
Drept urmare,las aceasta minunata plaja pentru cine agreaza genul.Mancarea este foarte proasta si foarte scumpa,la evident,singura taverna de acolo.
Mai jos pun cateva poze,cu mentiunea ca unele sunt facute dis de dimineata,inainte de marea aglomeratie.







Plaja Pachis

Pachis este prietenul aventuros,cu care pleci noaptea de acasa la cea mai tare petrecere.
Este o plaja frumoasa,un pic cam aglomerata,dar fara ghiorlanisme.O plaja dinamica,vesela,umbroasa.Exista acolo o terasa ,strajuita de maslini,foarte,foarte frumoasa.Din pacate nu ne-am oprit sa o incercam,am vrut sa vizitam si partea cealalta de insula,asa ca am ajuns in Limenas,in port.Acolo am mancat la terasa Mouses si nu ne-a parut deloc rau!Foarte buna mancarea,la un pret bun de tot.Painea este senzationala,servirea ireprosabila.


                                                   Ileana,dansand in apa,la Pachis Beach:


Maria:







Plaja Trypiti


La nord de Limenaria,langa un complex care se numeste Blue Dream Palace,se intinde aceasta plaja.Este larga,frumoasa,cu apa cristalina.Este ca o mama intelegatoare si generoasa,care te iubeste si te ocroteste si iti pune pe masa toate bunatatile.Si nisip si apa si piscina si mancare buna si ieftina.Nu prea avea farmec,dar acum ce mama trecuta de prima tinerete mai e asa?
Aici sunt doua terase,Meltemi,careia in mod normal si firesc ii spuneam "la melteni" si Pyrofani unde am mancat bestial.Exista acolo in fata terasei,la Pyrofani,o carte postala uriasa,spanzurata de un copac care ii este adresata lui Jamie Oliver de catre un bun prieten,in care lauda priceperea bucatarului.Noi am vazut-o dupa ce am mancat acolo si mancarea este intr-adevar de exceptie.Am sa revin cu poze si detalii despre terasa asta.
D mi-a spus ca sub apa,la catva metri de tarm,este ceva spectaculos,ca o mica asezare,de unde tasnesc pesti mari si colorati.Mie mi-a fost frica sa merg si sa ma uit,asa ca doar mi-am imaginat.






Am multe poze cu Trypiti,a fost o plaja pe care am frecventat-o de multe ori,o sa revin asupra ei.Acum inchid,este mult prea tarziu pentru mine,m-am obisnuit sa ma culc foarte devreme si in seara asta am depasit cu mult ora de culcare.In afara de asta,cat timp am scris postul asta,am baut cateva paharele de ouzo si nu mai nimeresc tastele...Pe maine....
















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu