vineri, 2 septembrie 2011

La Iosefina


Am inceput toamna la Iosefina-n batatura.Opt zile de aer curat si dulce ca mierea.Am stat la firul ierbii si am simtit ca nu mai vreau sa fac altceva.Nu am fost capabila sa scriu,sa citesc sau sa vizitez ceva.Am stat cu capul in iarba si cu ochii pironiti pe cer si am lasat viata sa curga.Mi-am ascutit auzul.Sunete pe care nu credeam ca le mai pot auzi,au iesit dintr-o data la suprafata.Cotcodacit de gaini,muget de vaca,dangat de clopot,zumzet de bondar.Ala imi placea cel mai mult.M-am uitat la firele de iarba si la copacul sub care stateam intinsa,ore intregi.Mi s-au asezat niste lucruri in cap,in ordinea in care trebuie.Linistea din afara s-a prelins cumva in mine.








In fiecare seara,pe la 8 asa,incepea sa fie frig.Prima jumatate de ora stateam in tricou,sa simt cum musca din mine,sa imi alunge orice urma de pe piele, din caldurile infecte din Bucuresti.Apoi nu mai rezistam si trebuia sa ma imbrac.Azi dimineata erau 5 grade.
Sa va zic de pensiune.Este in Moeciu de Jos,departe de drum si de masini,cu o curte plina de iarba,unde fetele au alergat de dimineata pana seara.La 9 seara erau imbujorate si cadeau rapuse,cu manute moi si gene fluturand.Le-am tinut in brate si le-am mangaiat,pentru ca au fost bune si ascultatoare,departe de scorpiile care sunt de fapt acasa.
Va recomand cu toata caldura locul asta.Proprietara pensiunii,Iosefina, e un pic sireata si una iti spune la telefon si alta cand ajungi acolo,dar ii ierti incercarea de a te pacali, pentru tot ce gasesti bun acolo.Mie mi-a zis un pret,am discutat clar,i-am lasat si un avans si totusi a incercat sa schimbe datele problemei.Am reluat discutia si pana la urma negocierea a dat roade.O camera dubla este 80 ron,un apartament 120 ron.Masa este ceva mai scumpa,costa 50 de ron de persoana,doua mese pe zi,dar despre asta am sa vorbesc separat.O sa revin acolo cat de curand,vreau neaparat sa vad locul toamna,cu mii de culori de jur imprejur.Nu am prea facut poze.Uitandu-ma la cele cateva pe care le-am facut,imi dau seama ca nu am reusit sa prind farmecul locului.







Pentru copii a fost o vacanta nemaipomenita.Au inaltat zmee,s-au jucat cu catelul Maia,au alergat gainile si berbecutii,au iesit pe ulita si s-au strambat la copiii de peste drum,s-au jucat cu maturoaiele din curte,spunand ca sunt vrajitoare,au ras si mai presus de orice, s-au inteles bine.Si nu,nu s-au uitat la televizor o secunda.Daca nu ar fi drumul mizerabil,as veni aici de cel putin doua ori pe luna.Nu vreau sa vorbesc despre neajunsurile drumului sau despre nesimtirea unora.Mi-am propus sa nu vorbesc despre asta si nu o sa vorbesc.Mai bine mai pun niste poze cu fetele.









O vacanta buna.Ne-am intors in Bucuresti si o luam de la capat.











Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu