luni, 30 august 2010

Intre Transfagarasan si Transalpina

  De multi ani concediile noastre au acelasi tipar:ne alegem o locatie,caut(am) pe internet review-uri-chestie care pana la urma se dovedeste a fi paguboasa,pentru ca ce-mi place mie nu place altora si invers,si gata,stim ce e de vazut,ce e de facut,la ce te astepti,poti sa faci si un calcul estimativ al banilor si cu asta basta.
  Anul asta,dupa vacanta la mare,ne-am hotarat sa plecam hai hui,fara nimic aranjat,fara nici o rezervare si fara sa stim unde si ce vedem.Ba da,exista un punct fix.Transfagarasanul.Asa ca ne-am luat picioarele la spinare-si intr-o duminica spre pranz am plecat catre Curtea de Arges-Transfagarasan.
  Mare greseala ca am facut asta duminica,pentru ca a fost absolut oribil.Sper din tot sufletul ca drumul asta sa arate altfel in cursul saptamanii si sa existe o perioada de respiro pentru locurile prin care am trecut si unde am refuzat pur si simplu sa oprim.
 O tiganie,o mirlaneala,o mizerie cum nu am vazut nicaieri.Cred ca se pot uni toti ecologistii din toate tarile planetei si nu au cum sa starpeasca fauna care exista in tara asta.Oameni care isi faceau gratar si mincau in gunoi fara sa dea semne ca le pasa,stateau pur si simplu in drum,intr-un fum de nedescris cu manele date la maxim,cu tricourile ridicate peste burti umflate,cu copii nesupravegheati care iti sareau in fata masinii,cu masini parcate in tunel (!),ceva de nedescris...Nu mai calc pe acolo.Nici macar nu mi s-a parut ceva extraordinar,nu mi-a tresarit sufletul absolut deloc.Este un drum altfel decat celelalte,e adevarat,dar nu este atat de spectaculos si nici nu ma voi deranja sa-l mai vad vreodata.
La Balea Lac nici nu aveai unde sa parchezi,am stat la coada in tunel trei sferturi de ora...asa ca am trecut mai departe si ne-am oprit la Balea Cascada,unde am vrut sa innoptam.Noroc ca inainte de asta am cerut sa vad camera.Imputita si foaarte scumpa...240 ron.Pentru ce??Masa a fost la fel de sinistra si nota nejustificat de mare.Gunoaie in schimb peste tot unde iti aruncai privirea.Ne-am carat imediat,nervosi si cu capsa pusa sperand sa nu fie asa toata vacanta.
 Masini parcate in tunel :








Asa arata tot drumul.In afara de Balea Cascada,am oprit o singura data sa facem cateva poze:




Langa noi erau unii care au lasat asa:


Cam asta am vazut si m-am bucurat cand s-a terminat si am ajuns in Cartisoara.Acolo trebuia sa ne hotaram in ce directie mergem,dreapta sau stanga spre Sibiu.Ne-am gandit sa vedem Valea Oltului,dar inainte de asta am innoptat la o pensiune intre Sibiu si Paltinis,un loc foarte frumos unde mai fusesem acum ceva ani cand Maria era mica (si cuminte).
Eram in 2004:



si in 2010:




Ne-am adus aminte de vacanta noastra de atunci si ne-am bucurat ca am ajuns din nou in locurile astea atat de frumoase.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu