joi, 2 august 2012

De la frig ,despre caldura

Acum cateva zile faceam baie intr-o mare albastra si fara cusur.La pranz ne refugiam la umbra maslinilor si mancam pepene rosu si dulce ca mierea.Am strans atata soare in doua saptamani,incat am fost convinsa ca o sa-mi ajunga pana la anul.
Privesc catre oras.Imaginea este fabuloasa.Am mutat un pic masa din sufragerie,ca sa trag un fotoliu mare in fata geamului si sa ma uit ca la televizor.Nu am mai vazut asa ceva niciodata,nici macar in Tokyo.Aici sunt geamuri pana jos si de jur imprejur.Etajul 19.
Din pacate e frig,iar eu detest frigul.Am tremurat prea mult pe vremea comunistilor ,asa ca la mine in casa este mereu foarte cald.Aici sunt 20 de grade in dormitoare,ceea ce pentru mine e inacceptabil.
Mi-am pus doua bluze cu maneca lunga si o bluza de trening si nu e de ajuns.Asa ca ,in seara asta,cu ochii beliti in tabloul de afara o sa va povestesc cum a fost in Grecia,sa ma mai incalzesc un pic.
Dupa ce m-am invartit si rasucit de mii de ori cu vacanta,am decis ca nu vreau sa merg in alta parte decat Grecia.M-am hotarat destul de tarziu si nu am mai gasit cazare unde am dorit prima oara.Adica aici.Am vrut anul asta sa fie mai de leneveala,tinand cont ca anul trecut am batut insula (Thassos) in lung si in lat si am cautat ceva foarte aproape de o plaja.
Apropo,am primt un comentariu de la cineva care nu vrea sa-si spuna numele si care ma tragea de urechi cum ca sunt rautacioasa si ca ce zic eu aici nu e conform cu realitatea si ca plajele alea de care zic sunt minunate si aoleu ce rau l-am suparat.Ma bucur nespus ca nu-mi plac aceleasi plaje si imi doresc sa se duca toti la plajele alea minunate si sa-mi lase mie plajele mele libere.
Asa ca,dupa o cautare de cateva zile,am zis sa incercem si partea de nord,langa Limenas.Am gasit ceva frumos,langa plaja Pachis.Studioul se numeste Katerina si este extrem de potrivit pentru familii cu copii mici.Noi am luat un apartament de doua camere,curat,ingrijit,cu multe tablouri,aer conditionat,veranda,un mic spatiu in gradina pentru cafeaua de dimineata.Marea era fix in spatele casei,la 80 de pasi de la iesirea din casa.Plaja era micuta,dar foarte curata,cu pini care cadeau aproape in mare,multa umbra si racoare.Un mare plus a fost gradina,superba pur si simplu.Avea 20 de maslini si totul era curatat,ingrijit,udat,sters,erau flori foarte multe,umbrele,leagane,balansoare,masa de ping pong,gratar,tot ce iti dorea inima.Un mare plus au fost asternuturile si prosoapele schimbate la trei zile si curatenia exemplara pe care o gaseam cand ne intorceam de la masa sau din plimbare.
A fost extrem de confortabil,puteai sa faci baie si apoi sa te intorci si sa stai in hamac la umbra.80 de pasi de colo pana dincolo.
Deci partea cu cazarea a fost minunata.
Aici o gasiti pe Katerina,o tipa super misto si ea si barbatul ei cu ochi albastri.
Cu plajele am lasat-o mai moale,am fost doar la Pefkari intr-o scurta plimbare,la Livadi,la Tripiti si la Paradise Beach-aici am ajuns din greseala,nu-mi doream sa o revad,face parte din plajele aglomerate.Intr-adevar din punct de vedere tehnic este perfecta,nisip fin,intrare in mare fara urma de piatre,apa e minunata,dar cand vad papuselele fardate pe plaja si cu unghii colorate si cu pietricele stralucitoare pe unghiutele lor lungi,mi se face rau de la stomac.
Acum sa vorbim despre mancare.
Am inceput cu renumitul Mouses din Limenas.Da,mancare buna,destul de ieftin ,dar servirea este foarte proasta,stai foarte mult si ca sa vina cineva sa te intrebe ce vrei si ca sa iti ia banii.Am fost de vreo doua ori si am renuntat.
Un alt loc a fost Glifoneri,o terasa aproape de Katerina,la vreo 200 de metri.Nimic spectaculos,ba dimpotriva,Maria a vrut spaghete si a primit o meschinarie infricosatoare.Nu ne-am mai dus.
Apoi am fost la Kazaviti,un sat in munti,cu case de piatra bagate una in alta,multe erau de vanzare,voiau  60 000 de euroi pentru o casa din piatra,cu trei dormitoare si 250 mp de curte.Treaba lor.
Eu va zic ca mancarea acolo este foarte buna.Foarte buna.Am fost de cateva ori la carciuma aia,nu mai stiu cum se numeste,este langa o parcare,la care ajungi urcand o panta inclinata,pe care nu poti sa o iei decat cu a intaia si tot ai senzatia ca vii pe spate cu masina.Da,foarte bun totul acolo?Am mancat kokoretsi si bucati de porc invartite ore intregi la foc si ciorba de fasole.De incercat ciorba de fasole,este excelenta.
Alt loc a fost Panagia,la O Platanos.Aici este un gen de cantina sau impinge tava,un restaurant asezat intr-o curba,unde chelnerii se misca cu viteza luminii.Mancarea a fost excelenta.Salata de vinete cum n-am mancat niciodata,bame,pesti din aia mici,gavos sau nu stiu cum se numesc,porc,pui,salata gceasca,saganaki,etc.Dar cel mai bun si cel mai bun este mielul.Din ala de-l apuci cu amandoua mainile si musti cu pofta lasand zeama sa curga printre degete.
Am mai mancat la Pahis,dragut,preturi bune,chelneri simpatici.
Dar,de departe cea mai buna masa a fost la Limenaria,la grecul meu fermecator,la taverna Limani.Am scris despre asta si anul trecut.Greu de gasit ceva care sa egaleze ce e acolo.L-am surprins pe bucatar,in timp ce ne pregatea dorada,ca zambea!Pur si simplu presara patrunjelul si lamaia si ii facea placere sa faca asta.Asta se simte in fiecare inghititura din ciorba de peste si din toate bucatele pregatite de ei.Am cerut o portie de scoici si am vrut un sos.Si ne intreaba:pentru ce?Le fac simple si pun doar lamaie...Da,ceva mai bun nu am mancat.Simplu si proaspat.
Aici am fost de cele mai multe ori si o sa ma gandesc la locul ala mult timp de acum inainte.Probabil ca daca vom reveni in Thassos,o vom face in mare parte pentru taverna asta cu mese albastre si vechi.
Cam asta a fost vacanta noastra acolo.
Buna si simpla ca o felie de pepene rosu si dulce ca mierea.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu