luni, 27 august 2012

4 din 6

Pentru prima data de cand suntem aici ,azi nu am avut chef sa vad si sa fac nimic.
Poate m-am obisnuit cu privelistea,cu orasul,poate entuziasmul primelor zile s-a mai stins,poate ma gandesc utopic ca nu o sa mai plec nicicand de aici sau poate am fost doar obosita.
Azi noapte am visat ca sunt la mine in pat si ca aud cainii din spatele blocului...
Nu stiu de ce,nici macar nu mi-e dor de acasa,mi-e dor doar de mama,dar vorbim la telefon in fiecare zi,inca nu e ceva de nesuportat.
In astea patru saptamani,am invatat orasul destul de bine,am fost in cateva locuri extraordinare,am iesit de cateva ori in excursii,cunosc si salut vanzatoarele de la mall,stiu cum o sa fie vremea doar daca vad cerul si apa din port,m-am obisnuit pana si cu frigul din dormitor.
Imi pare rau ca plecam.Nu vreau sa ma intorc in Bucuresti.Nu o sa incep sa insir acum care sunt lucrurile bune de aici si care sunt alea rele de acasa,banuiesc ca  si le imagineaza toata lumea.
Vreau doar sa spun ca aici ma simt bine cu mine.
Nu m-am mai enervat pe lucruri absolut banale,care ne mananca acolo cea mai mare parte din zi.
Lumea zambeste aici.Se uita in ochii tai cand te urci in autobuz,cand esti in magazin si te nimeresti la acelasi raft,cand esti cu copiii intr-un loc de joaca sau orice alta situatie.Sunt relaxati si par fericiti si toata starea asta se raspandeste peste tot in jur.
Am fost in cateva situatii in care ,daca as fi fost in Bucuresti ,m-ar fi injurat toata lumea.Am blocat o iesire de la gara,eu si copiii mei,intreband ceva.Explicatiile au durat foarte mult si nu mi-am dat seama ca in spatele meu se facuse coada cu oamenii care voiau sa iasa.Nimeni nu mi-a zis nimic.Am vazut pe strada o masina care intorcea cam din scurt si care facuse un mic ambuteiaj,nimeni nu a dat nici macar un claxon.Am intrat de cateva ori la muzeu sau la acvariu sau unde am avut treaba si cand am ajuns acolo si am vazut ce coada era,am vrut sa renuntam,dar surpriza a fost mai mult decat placuta,totul desfasurandu-se cu o viteza pe care nici nu o banuiam.
Sambata am organizat o iesire in afara orasului,unde era destul de complicat de ajuns.Un drum de doua ore dus,doua ore intors.Initial am vrut sa inchiriem o masina,dar ne-a fost teama ca o sa intram pe contrasens la un moment dat.Da,vorbesc serios.
Eu inca ma mai uit in directia gresita cand traversez si astept tramvaiul pe peronul gresit sau am o strangere de inima cand vad cum vine trenul spre mine,cum sa ma urc intr-o masina si sa conduc invers?
Asa ca ne-am hotarat sa mergem cu trenul si autobuzul,lucru care parea extrem de complicat la ora 7 dimineata,pentru ca nu stiam zona,trebuia sa schimbam doua trenuri in decurs de doua minute si daca pierdeam legaturile ar fi trebuit sa mai asteptam o ora in plus.
Nu pot decat sa va spun ca totul a fost perfect.
Totul,dar absolut totul este facut pentru confortul oamenilor.Toate sunt legate intre ele,se sincronizeaza perfect,ni s-a parut uimitor.Au foarte multe lucruri nemaipomenite,dar pe mine ma atinge asta cu transportul.
Apoi,despre copii.
Copiii sunt regi aici.Au atat de multe locuri unde sa-si petreaca timpul,incepand de la parcuri,piscine,muzee care sunt facute pentru ei si pe intelesul lor,patinoare,parcuri de distractii,locuri special amenajate in magazine,toate la preturi excelente.
Cand ma gandesc cat ma costa acasa ,sa ma duc la mall cu fetele,la un film sau la nimic altceva,ca locuri de joaca sunt extrem de putine,ma ia durerea de cap.
Aici e plin,plin,plin.Trebuie doar sa vrei si astia chiar vor sa faca ceva cu copiii lor.
Macar de curiozitate,niste site-uri pe care sa va uitati:
http://www.activeactivities.com.au/directory/category/play/indoor-centres/indoor-play-centres/location/vic/melbourne-region/
http://museumvictoria.com.au/scienceworks/
http://www.melbourneforkids.com.au/

Fetele nu s-au plictisit cu siguranta zilele astea,dar eu sunt cam pe butuci.In afara de activitatile pe care le-am avut cu ele,in afara de tot ce era de vazut in oras,mi s-a intamplat ceva neobisnuit...Am fost la shopping!!!
Eu,care acasa nu ma duc cu lunile in nici un magazin,eu care fac misto de dependenta unora de hainute,ei bine,aici am fost o fiara.
Eu,care ametesc cand intru si vad rafturile alea pline cu haine,eu care sunt fara stil ,eu care sunt imbracata ocazional de prietene,da,m-am dus la magazin ca la maraton.
M-am dezlantuit pur si simplu,nu stiu de ce si cum,dar am batut toate magazinele,am probat tot ce era de probat,am cumparat fuste (!!!!!),rochii (!!!!),mi-am facut lista cu ce haine vreau sa-mi iau,am innebunit ce sa mai tura vura.

Asa ca,mai am in fata inca doua saptamani si pur si simplu nu vreau sa plec.Vreau sa raman pentru totdeauna aici,in orasul asta plin de viata si de oameni zambitori,mai vreau un pic.
Un pic de tot.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu