vineri, 27 mai 2011

Let me take you far away, for a nice holiday

Chiar daca sunt insuportabila cand vine vorba de bagaje,daca ar fi sa fac cum vreau eu,am fi plecati non stop.Oriunde.Nu-mi doresc neaparat sa vad un oras anume,nu am curiozitati legate de nici o natie,oras,strada,local,plaja,hotel.Pur si simplu am un dor de duca permanent.Si acum mi se plimba pe sub pleoape imaginea copacilor vazuti de pe bancheta din spate,pe repede inainte,din masina parintilor mei,care si ei erau destul de calatori.Nu mi-am propus niciodata sa vad nici Parisul,nici Londra.Nici nu le-am vazut,nici nu sunt suparata ca nu le-am vazut.Nu mi-am propus sa ajung nici in Sydney,nici la Tokyo sau altundeva.Dar am ajuns.Si m-am bucurat.E dupa cum se aseaza stelele.Am fost bucuroasa de fiecare data ca s-a intamplat.Cea mai lunga vacanta a mea a fost una de o luna jumate in Munchen.S-a intamplat prin 91 si nu mai voiam sa plec acasa.Noroc ca seful meu de atunci a fost ingaduitor cu tineretea mea si nu m-a dat afara.In rest,am tras cat am putut de concedii,care daca nu sunt de minim 2 saptamani,nu-si au rostul -in opinia mea.Inainte de revolutie era simplu.Ma duceam cu mama si tata si la munte si la mare cate doua saptamani fiecare bucata.Fara cautari,fara fite,fara sa ai de unde alege.Mamaia sau Navodari si Sinaia sau Paltinis.Ce-mi trebuia mai mult?Dupa revolutie,lucrurile s-au complicat.Nu mai stiu care a fost momentul exact cand am inceput sa urasc agentiile de turism si sa incep sa inteleg ce se intampla de fapt in materie de turism.Nu sunt nici pe departe o experta,dar sunt un client dificil si multe agentii au fost reclamate de mine la OPC.De la majoritatea mi-am luat banii inapoi.Apoi am renuntat la agentii si am descoperit internetul.Din punctul meu de vedere nu cred ca exista o agentie de turism care sa stie sa iti dea ceea ce-i ceri.Majoritatea le primesc servite de la clienti.Adica tu te apuci sa cauti hotelul,te holbezi nitel pe site-urile de specialitate,citesti niste review-uri si suni si zici: vreau un sejur de 7 zile,all inclusive,pentru 3 persoane.Ala iti taie factura,tu dai banii si asta e tot.Faza e ca daca ii suni si ii intrebi,uite, eu as vrea ca vacanta mea sa arate asa,si ii povestesti in linii mari ce vrei si intrebi ce puteti sa-mi oferiti?I-ai terminat...Ca sa nu mai zic ca habar nu au de locatii,cum arata pe afara sau pe dinauntru,nu se duc sa vada hotelurile,nu te cauta dupa ce tu le trimiti un mail si le ceri o oferta...Nu ai luat-o,asta e.Nu te vad ca pe un potential client,nu te suna si nici nu te mai baga in seama.Ca sa nu mai spun de vocea care te impina la telefon...plictisiti,rutinati,cu injuratura in cerul gurii ca-l freci prea mult cu intrebarile...
Legat de vacantele din familia mea,vorbim in principal de vacanta mare,care se transforma automat in vacanta de mare.Cand si cand mai plecam noi doi intr-un oras mare .Si plecam fara copii-cel putin inca o perioada-pentru ca sunt inca destul de mici si e complicat si pentru noi si pentru ei.Ba le e sete,ba le e foame,ba fac pipi,ba vor sa doarma in cele mai neasteptate locuri.Nu e bine.Ne enervam si suntem nefericiti.Asa ca ne concentram atentia pe vacanta la mare.
Mare,mare dar unde?La marea nostra eu nu merg.Nu ca n-as iubi-o,dar sunt atat de scarbita de tot ce se intampla acolo,de preturile atat de aberante din fiecare an,de lipsa apartamentelor pentru familii formate din doi adulti si doi copii,de aglomeratia de pe plaja,de serviciile atat de proaste.Si mai e ceva.Nu pot sa scot bani din buzunar cat madame udrea e ministreasa la turism.Nu pot.E jignitor pentru mine si pentru banii mei.
Asa ca ne orientam catre alte zari.Prima optiune pentru noi este Grecia.A doua este Bulgaria.Turcia iese din discutie,pentru ca eu urasc din rarunchi all inclusive-ul cu tot ce inseamna el.Bratari la mana,linie la mancare,opulenta hotelurilor si pretul exagerat platit pentru toate astea.In Bulgaria sunt locuri frumoase ,este foarte aproape de casa si mai mult decat rezonabil la pret.Anul trecut de exemplu am fost la Kaliakria,langa Balcic si a fost foarte bine.Dar,la fel ca si intr-o dragoste,daca nu simt fluturi in stomac in vacanta,degeaba merg.Trebuie sa am starea aia de gratie,de decontectare totala,de uitare.Asta gasesc in Grecia.In apa aia verde,in casele alea albe cu flori la geam,in mancarea aia dumnezeiasca,in cantecele lor,in limba lor,in pofta lor de viata,in dansurile lor.Acum doi ani ,pe drumul de la Vourvourou catre Sarti am simtit o emotie atat de mare doar uitandu-ma la peisaj.Pana la urma asta iti ramane in suflet.Masina care urca lin pe sosea si marea asternuta la picioarele tale.Emotie.Fericire.Nu asta cautam toti?
Asa ca anul asta am inceput iar sa-i terorizez pe greci cu mailurile mele-da,sunt insistenta si nehotarata si enervez pe toata lumea.Cred ca sunt in agenda tuturor pensiunilor din Sithonia,multi ma stiu deja si discutam si altceva in afara de oferta in sine.Nu stiu ce ma determina sa aleg ceva anume.In poze,majoritatea arata foarte bine,dar am invatat sa ma uit la detalii si observ foarte multe lucruri.Apoi mai exista si intuitia care la mine functioneaza bine.Si mai exista si coup de foudre.Ma uit la o imagine si zic,da, vreau sa fiu acolo.Asa ca ,pe 22 iunie pentru mai bine de doua saptamani,voi fi in Thassos,aici.

Si pentru cunoscatori,un pic de Dalaras:





3 comentarii:

  1. Ai vazut de ce te plac eu pe tine?Ca-ti place Dalaras.Si-mi place si mie, si ador si eu Grecia si anul asta mergem in vacanta exact aolo, intr-o insula care nu este inca invadata de romanasi, nu le vad mecla macar 10 -12 zile /an.In rest...succes in gasirea vacantei ideale!

    RăspundețiȘtergere
  2. he he,ce ma bucur...sunt fan dalaras de ani de zile,avem o istorie in spate...
    nu inteleg de ce eu nu te mai vad si nu te mai pot citi...unde esti?

    RăspundețiȘtergere
  3. :-) stai sa-ti mai dau un nene pe care-l iubesc eu foarte tare si care imi incanta vesnic sufletul.Dac-ai intelege si versurile nu ti-ar mai trebui nimic!
    http://www.youtube.com/watch?v=6A-zRnOPP5I&feature=feedrec_grec_index
    Eu sunt pe privat, da-mi un mail si ai sa ma poti citi.pupici

    RăspundețiȘtergere