miercuri, 20 octombrie 2010

Bastonasele groazei

Pana azi la pranz ,cand copilul a terminat in timp record lectiile,am crezut ca rup toate caietele si cartile,ca o retrag de la scoala si mergem undeva la tara sa muncim pamantul.Macar o facem linistiti si papam mancare bio si cu asta basta.
Cate saptamani au trecut?4 ,5?Cam asa ceva...Saptamani care mi-au pus nervii la incercare.De cate ori ne asezam pe scaunul ala roz cumparat de la Ikea,la biroul ala alb cumparat tot de la Ikea,in camera frumos aranjata si dichisita,curata si aerisita,roz si mov si cu muscate la ferestre,parca ne lua strechea.Pe ea o deranjau tot felul de lucruri,firul prea intins de la lampa,taietura fina din sertarul biroului,care ptiu,s-a nimerit chiar in dreptul ei,bormasina care se auzea infundat de la nu stiu ce etaj,parul care o gadila pe ceafa,pipi care o lovea exact cand punea mana pe stilou,foamea care o napadea brusc,desi infulecase cu jumatate de ora mai devreme,somnul care ii facea pleoapele sa-i cada pe caiet,telefonul care taraia cand vezi doamne,era pregatita sa lucreze cu sarg si daruire...pe mine...ce sa ma mai deranjeze pe mine....doar mutra aia intrebatoare si enervata,ca de ce dom'le nu merge stiloul,nu vezi cum scrie??Dupa ce imi bagam unghiile in carne sa nu ii arunc caietele pe geam si sa incep sa o smotocesc,somnul o lovea adanc si pentru vreo trei ore batute pe muchie,cand se trezea plina de artag ca de ce nu am trezit-o mai devreme,acu' cum isi mai face ea lectiile pe intuneric,de parca as fi scos-o cu birou cu tot la ghena...Mi-a alinat suferinta Mihail Sebastian,pe care l-am recitit pe nerasuflate stand pe scaunul ala roz de la Ikea,la biroul ala alb si spunand din cinci in cinci minute:e foarte bine,hai,mai ai un pic si termini.
Azi,am schimbat tactica.A venit de la scoala si s-a apucat de lectii.Le-a facut intr-o ora,absolut perfect si cu o buna dispozitie extraordinara.E adevarat ca a adormit pe scaun la dentist,in timp ce stomatoloaga ii umbla cu un acusor pe la canale.Avea ochelari de soare pe nas si dormea.Dusa.Mor de oftica ca nu am avut aparatul la mine sa o pozez si pe ea si pe cei de acolo care nu mai puteau lucra pentru ca se inecau de ras...
Asa ca azi la ora 8,toata lumea e relaxata si demonii din bastonase s-au dus naibii de la geamul nostru.
Am desfacut o sticla de vin alb si m-am indopat cu fondue...
Acu' imi pun un film si ma bucur de viata.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu