duminică, 31 iulie 2011

Picnic in parc

sursa:www.deviantart.com

Mi-e ciuda ca mi-am ratacit aparatul meu de copil japonez pe undeva prin vreo geanta si nu am reusit sa fac nici o poza azi.Am stat afara 8 ore,in miros de iarba,la umbra unui copac,cu prajituri cu branza,tarte cu ciuperci,fructe,porumb si ce sa-i faci -o cola rece ca gheata.Am jucat badminton,volei,ne-am facut french manicure si am palavragit.Opt ore.Habar nu am cand a trecut timpul.
Subiectul care a declansat cele mai aprinse discutii si care este unul cat se poate de serios,este cel legat de masurile de urgenta pe care ministerul invatamantului vrea sa le ia din toamna.Stiu ca nu rimeaza cu un picnic,dar am stat mult la discutii,cu argumente pro si contra.Pe scurt,din toamna se doreste o evaluare a tuturor elevilor,la toate materiile de studiu si impartirea pe clase:in media scolii,sub media scolii si peste media scolii.Adica cei slabi,cei mediocri si cei buni.
The good,the bad and the ugly.
In functie de asta,profesorii isi vor schimba strategia de predare.Am citit despre asta aici .Subiectul este greu si poate genera discutii aprinse si cu iz de cearta.Mie personal mi se pare o prostie.Nu inteleg de ce trebuie sa lipesti pe fruntea unui copil eticheta de elev slab sau mediocru.Eu nu cred ca sansele acelui copil de a evolua sunt prea mari.Daca de la inceput i se spune,esti slab,nu esti in stare de nimic,atunci devii ceea ce gandesti fara urma de indoiala.In toate clasele sunt varfuri si restul.E normal sa fie asa.Eu nu am auzit ca un copil bun sa devina un ratat,pentru ca colegul din banca a doua de la geam este prost.Mi se pare o ineptie.Cum o sa discute intre ei la scoala:uite-l si pe prostul asta,hai sa nu vorbim cu el...Copiii sunt nemilosi si vorbele astea te pot distruge.
Argumentele pro au fost urmatoarele: imposibilitatea profesorilor de a preda unei clase "mixte" din punct de vedere intelectual si ramanerea in urma a elevului olimpic,care se plictiseste in timp ce proful ii explica altuia mai putin dotat, lectia respectiva.
Dar sunt elevi care sunt buni la mate si dezastru la romana,pe aia in ce categorie ii bagi?Eu nu inteleg absolut deloc aceasta logica.Oricum sistemul este unul absolut idiot si ma deranjeaza ca nu exista alternative pentru un parinte care nu doreste neaparat olimpici,ci copii care sa fie capabili sa se dezvolte si sa-si valorifice aptitudinile.Sa fie relaxate si nu impovarate de lectii inutile si fara sens.Nu le vreau corporatiste.Vreau sa li se deschida mintea si sa stie sa caute informatii,nu sa le invete pe dinafara.
In sfarsit,ma lungesc cu subiectul care nu are nici o legatura cu titlul postarii.
Probabil ca o sa revin asupra lui la inceputul anului scolar.
Pana atunci,ma declar multumita de picnicul de azi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu