luni, 5 decembrie 2011

Houston,we have a problem

Ma duc zilele trecute sa-mi culeg copilu' mic de la gradi.Si vad pe dulap,in locul unde se pun fisele din ziua respectiva,ca sa stie si parintii ce fac odraslele lor ziua intreaga,zic,vad asta:




C'mon baby,sau mai pe romaneste, sa mori tu ca asta ii inveti la grupa mare??!!!
Stiu ca isteria cu limbile la romani din frageda pruncie e un "must",ca sa zic asa,dar indicativul prezent la grupa mare,unde cel mai mic copil cu pile-ca e "cool" sa inveti cu ai mai mari ,are 3 ani???Si jumate din ei au probleme cu vorbirea?Ca face una lectii cu ei e una,poate femeia are niste probleme ce sa zic,dar sa te si taxeze la sfarsitul lunii,this is shit,baby...
Sunt vreo 6 optionale ,engleza,unde invatam indicativul prezent, desigur,dans,pian,gimnastica,abilitati practice si inca vreo doua care-mi scapa...Noi participam la una singura,la abilitati practice.Are 5 ani,nu-i trebuie sa conjuge verbe,ea vrea sa faca asta:



Mi se pare fascinant sa stii mai multe limbi straine.Dar parca zilele astea totul se petrece cu viteza luminii,te simti obligat sa iti inveti copilul prea devreme,prea repede,prea mult, ca nu cumva sa piarda startul.Parca sunt in Matrix si cineva ma obliga sa-mi pun copilul in fata unui supercomputer si sa invete in 6 secunde sa piloteze un elicopter..Parca nimeni nu mai are timp,totul e in viteza a cincea.Engleza,franceza,germana,club de matematica,concursuri de cultura generala...Stiti cate carti are un copil intr-a doua?Patru la romana,in afara de manual.Doua culegeri la mate,in afara de manual.Talmes-balmes.
Si ce daca?Azi,in curtea scolii,care e si liceu,stateau doua pupeze fardate si la omusorul din gat  si discutau:
-Du-te fa in p...la mea,ca e mai misto al meu...
-Hai ca o sugi,panarama...
-Zi,vii sambata la tarfa aia?
Si nu,nu vorbeau nici in engleza si nici in franceza si m-as mira daca ar fi scris corect ce au debitat acolo,in poarta scolii.Stiu,stiu,sa nu generalizam.Drumul e acolo,la o aruncatura de bat.






2 comentarii:

  1. Tare-mi plac realizarile din plastilina ale pustoaicei :D
    Eu am baietii mari, dar nu cred ca s-au purtat la scoala copiind vreodata vulgaritatile celorlalti (la cel mare, inainte de 89, in ultimul rand al clasei, se tragea la masea in timpul orei... ). I-am invatat ca ei au o valoare in sine si nu e nevoie sa "fie in trend" ca sa arate asta.

    RăspundețiȘtergere
  2. Da,dar e al naibii de greu sa faci asta azi.

    RăspundețiȘtergere