luni, 14 noiembrie 2011

November Raw

De cateva luni incerc din rasputeri sa schimb ceva in alimentatia mea.Fiind prizionera propriilor mele deprinderi si pofte,nu stiu daca voi reusi vreodata sa-mi schimb radical viziunea asupra mancarii.Gatesc aproape zilnic si ies greu din tiparul celor 3 feluri de mancare,ciorba,friptura si desert-generic vorbind.
Sunt dependenta de ciocolata si patiserie,de paine calda cu unt si gem de prune si de multe altele.
Stiu ca lucrurile astea se pot schimba,pentru ca in perioada cat am stat in Tokyo,nu am mancat deloc carne de porc si nu stat in bucatarie sa gatesc, pentru ca eram pe drumuri mereu, asa ca am pregatit doar mancaruri simple si usor de facut.Peste si salata in general si fructe,pentru ca aveau un gust desavarsit.M-am simtit bine fizic si in afara de dependenta pe care am capatat-o fata de sushi,nu stiu daca m-am gandit de prea multe ori la mancare.
Aici,in bucataria mea,lucrurile se complica.In fiecare dimineata ma gandesc:azi ce gatesc?Si gatesc:)
Salvarea mea vine de la copilul cel mic,care este in proportie de 80% vegetariana.Ea isi incepe dimineata cu rondele de ardei si betisoare de morcovi sau sucuri de fructe.La pranz o supa usoara si o salata.Rar,o friptura.Niciodata sosuri.Bineinteles ca in isteria mea de mama indopata ca o gasca ani in sir,am fost panicata multa vreme,pentru ca Ileana este slaba, ca un biscuite in dunga.Dar dupa ce i-am facut in primavara toate analizele si ele au iesit perfecte,ba mai mult decat atat,mult mai bune fata de ale sora-sii-care mananca "bine",m-am linistit.
Maria imi mananca si urechile.Cu cat mai prajit si mai cu sos, cu atat e mai bun.Ciorbica cu smantana,lasagna si dulce.De cand am rarit-o cu mesele imbelsugate,simt ca-mi poarta pica.Ea,care e copilul perfect in acceptiunea mamelor,in ceea ce priveste mancarea,are multe carente de fier si calciu.O dantura cu probleme.Noroc ca face sport,altfel si-ar fi facut aparitia si colaceii.
De cand am facut analizele  si am vazut rezultatele,am fost foarte atenta la ce si cum se mananca la noi in casa.
Si mi-am propus sa incerc sa mananc cat mai sanatos.Am inceput prin septembrie,dupa saptamana de la munte,cand am mancat cel mai mult din viata mea si nu mai suportam sa vad carne in farfurie.M-a tinut aproximativ doua saptamani si am dat-o in bara.Apoi m-am regrupat,dar nimic de durata.
Mi-am cumparat carti,am cautat  informatii pe blog-uri,multe din ele sunt in lista mea din dreapta si desi realizez cat e de benefic pentru sanatate,nu reusesc sa gatesc raw sau hai,sa nu exagerez,raw e deja prea mult,nu am destula imaginatie sa pot gati ceva ce nu e pe baza de carne.
In alimentatia raw sunt extrem de multe ingrediente de care nu am auzit in viata mea si cred ca iti trebuie si o anume indemanare sa faci toate preparatele sa arate bine si sa fie si gustoase.
Aici sunt multe variante,daca vreti sa vedeti cum arata un menu raw adevarat.
Asa ca,am coborat stacheta si m-am decis sa o iau usor,cu multe sucuri verzi,cu sucuri de fructe,cu smoothie-uri si sa respect cat se poate piramida alimentatiei raw:

sursa:http://ligiapop.com



Sunt multe de spus despre acest subiect,dar din pacate dependenta pe care o avem fata de mancarea gatita este foarte mare si greu de depasit.De asta nu vreau sa ma iluzionez,stiu ca am sa cedez ispitei unei fripturi bine facute si a unor sarmalute gustoase,dar macar incerc ca 4 din 7 zile, sa mananc asa cum ar trebui.
Incercarile mele de pana acum au fost sucurile verzi,care nu-mi plac deloc,dar le pun in pahare de cocktail si reusesc sa le beau:


Smoothie-urile de orice fel,care sunt preferatele noastre:





Semintele de tot felul,care ma ajuta sa trec serile care sunt cele mai periculoase-atunci vreau ciocolata,multa si dulce sau prajituri cu crema :


Am cumparat si fructe goji,dar sunt oribile,nu le pot manca.Am incercat sa le bag in blender dar a iesit o pasta scarboasa si le-am aruncat.

Asa ca,am decretat luna noiembrie,ca fiind luna raw.Suna frumos.Si sanatos.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu