marți, 7 august 2012

Jet lag sau despre nopti nedormite

Jet lag, medically referred to as desynchronosis, is a physiological condition which results from alterations to the body's circadian rhythms resulting from rapid long-distance transmeridian (east–west or west–east) travel on a jet aircraft. It is classified as one of the circadian rhythm sleep disorders.
The condition of jet lag may last several days until one is fully adjusted to the new time zone, and a recovery rate of one day per time zone crossed is a suggested guideline. The issue of jet lag is especially pronounced for airline pilots, crew, and frequent travelers. Airlines have regulations aimed at combating pilot fatigue caused by jet lag.
The common term jet lag is used because before the arrival of the passenger jet aircraft, it was generally uncommon to travel far and fast enough to cause jet lag. Propeller flights were slower and of more limited distance than jet flights, and thus did not contribute as widely to the problem.


Maine  avem o saptamana de cand suntem in Australia.Nu am reusit sa dormim nici macar o noapte intreaga,asa ca toata ziua suntem ametiti si somnorosi.
Fetele adorm in fiecare zi in jur de ora 5 dupa amiaza si nu le mai poate trezi nimeni.Alaltaieri am cantat langa ele,le-am gadilat,am dat drumul la tv,am batut in masa,am tipat si tot nu am reusit sa le trezim cu nici un chip.Au dormit pana la 3 dimineata ,ca in fiecare zi.
Si de la ora aia incepe circul...Se alearga prin casa,rad,se ciupesc,isi fac poze,se maimutaresc.Ne scot din sarite.Nu a functionat nimic,nici faptul ca le alerg cat e ziua de lunga,nici ca scot pe afara dupa amiaza,nici ca le pun sa isi faca lectiile,nimic.
Intr-o zi au adormit in tramvai si pana am reusit sa le trezim ,am depasit statia unde trebuia sa coboram.
De abia aseara s-au culcat dupa 7 si au reusit performanta sa doarma pana la 6 dimineata.Onorabil zic eu.
Ma gandesc cu groaza ce o sa facem la intoarcere,o sa fie praf o saptamana intreaga...Si atunci o sa inceapa scoala.
Cat despre mine,am avut niste zile ciudate.Am suportat foarte greu drumul,mi-a fost rau fizic.Este un drum dificil,sunt aproape 30 de ore de stat in avion.
In afara de asta sunt dezamagita de conditiile in care am mers.Desi am fost cu Airbus 380 si desi nu e prima oara cand merg cu el,am fost revoltata de spatiile meschine dintre scaune.Nu este loc,esti bagat acolo la gramada,ca intr-o rata catre Poplaca si poti sa si mori ca nimanui nu-i pasa.Erau barbati care stateau efectiv cu genunchii in gura,desi biletele sunt al dracului de scumpe si te astepti sa fii tratat ca un om,nu ca un sac de cartofi.Degeaba imi zambesc stewardesele cu dintii lor albi si ma imbie cu tot felul de bauturi,nu este loc nici sa respiri.
Si cum in fiecare avion exista si copiii mici care plang,pentru ca ei nu pot bea alcool si sunt ofticati,atunci vor cu tot dinadinsul sa ii scoata din sarite pe adulti si urla ore intregi.Adultii mai cer o bauturica si uite asa, in aburii alcoolului ajungi la destinatie.
Eu am baut cateva sticlute din alea minuscule de vin,cand alb,cand rosu,dar va zic,a a fost degeaba.
Sigur ca ii multumesc din suflet lui Airbus 380 ca ne/a adus in siguranta,dar sunt convinsa ca daca ar scoate cateva scaune si le/ar rari pe celelalte,toata lumea ar fi ceva mai fericita.
Nici macar oferta generoasa de filme nu mi/a alinat suferinta.Am vazut peste 10 filme si cateva seriale,dar as fi preferat sa dorm.Filme foarte proaste,vai de capul lor de filme de box office,mizeria aia de Hunger Games ?
Cel mai bun film de departe a fost The best exotic Marigold Hotel cu magnifica Judi Dench,un film pe care am sa;l mai vad si la intoarcere.
Acum ma intorc la somn si va las cu niste poze.





Somn usor!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu