sâmbătă, 11 august 2012

Betie cu Sarsaparilla

Sarsaparilla sau Smilax regelii
Smilax regelii is a perennial, trailing vine with prickly stems that is native to Central America.[1] Common names include sarsaparilla ( /ˌsæspəˈrɪlə/ or /ˌsɑːspəˈrɪlə/), Honduran sarsaparilla, and Jamaican sarsaparilla. It is known in Spanish as zarzaparrilla, which is derived from the words zarza, meaning "shrub", and parrilla, meaning "little grape vine".[2

Uses Smilax regelii was considered by Native Americans to have medicinal properties, and was a popular European treatment for syphilis when it was introduced from the New World. From 1820 to 1910, it was registered in the U.S. Pharmacopoeia as a treatment for syphilis. Modern users claim it is effective for eczema, psoriasis, arthritis, herpes, and leprosy, along with a variety of other complaints.[3] There is no peer-reviewed research available for these claims. There is, however, peer-reviewed research suggesting that S. regelii extracts have in vitro antioxidant properties, like many other herbs.[4]
Asian sarsaparilla soda drink

Smilax regelii is used as the basis for a soft drink, frequently called Sarsaparilla, or "looga". It is also a primary ingredient in old fashioned-style root beer,[5] in conjunction with sassafras,[6] which was more widely available prior to studies of its potential health risks.[7] Sarsaparilla drinks feature widely in American popular culture, particularly in works related to the American West (often called, incorrectly, "sassparilla") and the pioneer period. Sarsaparilla is not readily available in most countries, although many pubs and most major supermarket chains in the Philippines, Malaysia and Australia stock sarsaparilla-flavored soft drinks.

In southern states of India (particularly Tamil Nadu), sarsaparilla is called maahali or mahani, and is pickled and consumed as a 'mix' along with yogurt rice.
The roots of sarsaparilla (locally known as Nannari roots) is also the key ingredient in a popular summer drink in south India (especially Madurai and surrounding areas). The drink concentrate, commonly referred to as Nannari Sherbet, is made by slightly crushing the roots of sarsaparilla and steeping it in hot water to infuse the flavors. Jaggery syrup and/or sugar solution is added to this to make a concentrate. Nannari roots are termed to have medicinal properties and are typically sold in Ayurvedic stores in India.


In familia noastra se bea moderat,dar se bea.Un pahar de vin seara,o bericica,un mojito,un wiskey,un gin tonic,depinde de imprejurare. De exemplu ,in vara asta eu am dezvoltat o pasiune nesanatoasa pentru berea cu lamaie.Cand nu gaseam,culmea,chiar s-a intamplat asta,mi-o faceam chiar eu.Luam una sticla bere normala,in care storceam lamaie ,peste care turnam niste sprite.Rece sa fie!
 In afara de bere cu lamaie ,vara bem mojito de la KFC.Le-am facut o vanzare ceva de speriat. Sambata si duminica bem vin.Alb sau rosu,depinde de ce mancam.Vinurile ocupa un loc important in camara,intotdeauna avem cateva sticle,asta ca sa stiti ca suntem competenti.
 Uneori,bem sampanie.Mmmm,nu Mumm.
 Spre toamna asa,trecem la colectia de spirtoase.Jack,desigur.
 Intr-o vreme,Jupanul se dedase la cocktailuri.Cumparase tot felul de ustensile si carti si invartea shaker-ul ala in fiecare seara,de ametisem nu alta. Asa ca,stim despre ce vorbim.
 Aseara,eram rupta de oboseala.ma dureau toate cele si cum stateam asa intinsa pe fotoliu,realizez ca imi trebuie ceva.Ceva ce nu am.Un pahar in mana.Cu alcool.
Ma ridic in picioare si zic:hai sa luam ceva de baut. Desi Jupanul ma avertizase deja si imi spusese ca bautura e scumpa,am avut un soc.
 Berea incepe de la 4 dolari sticla si asta e cea mai proasta,daca vrei sa te respecti cu ceva bun,scoti un minim 6 dolarei din buzunar pentru,atentie,o sticla de 330 ml,aici nu sunt sticle mai mari. Vinul este nepretuit,iar de wiskey ce sa mai zic.Un Cougar e 40 de dolari.O geanta si o pereche de balerini de la reduceri. Sampania incepea de la 20 si se termina la 85. Am stat si am scanat rafturile juma de ora.Ne oprisem la un Cougar si la o vodca,dar mi s/a rupt inima de bani,zau asa.Asa ca am zis pas. Asa ca acum bem tot felul de gingirele fara alcool,suc de portocale care  costa *5 dolari un bidon de 2 litri,apa,ceai,ciocolata calda,ness.    

Gingirelele sunt de zeci de feluri.Azi am luat o sticla de Sarsaparilla,care este absolut oribila.Juri ca bei apa de gura peste care ai turnat ceva acidulat.Dar are ceva care te face sa mai vrei.Asa ca am dat gata toata sticla.    
Apoi ne-am luat o bauturica din guave,pe care ne-am turnat-o in pahare de vin si am dat si noroc.    


 
 
Acum am mai deschis o sticla de guava si am dat drumul la Parazitii.
 Ceea ce va dorim si voua.
 Hai noroc.  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu