miercuri, 24 august 2011

Copilul cel mic si merele de aur


Ileana este copilul cel mic al familiei.Mofturoasa,nazuroasa,subtire ca un firicel,ne (mă) pune la încercare in fiecare zi.Copilul hiperkinetic  ( conform diagnosticului neurologului) face exact ce dorește,când dorește si cum dorește.Dar.asta e o problema diferită fata de ceea ce vreau sa zic azi.Azi vorbesc despre relația ei specială cu mâncarea.Subiect care mi-a provocat multi,multi nervi de-a lungul anilor.Pentru ca sunt destul de ignoranta,pentru ca mi-e imi place sa mananc mult si bine,pentru ca in copilaria ceausista as fi dat orice sa am ce are ea pe masa,nu am reactionat asa cum trebuie fata de problema asta.
Tabloul este urmatorul.Ne asezam la masa.Ii pun in fata farfuria si incep sa-i spun copilului ce are in farfurie.Detaliat.Dacă nu cunoaște ce are in fata,pur si simplu refuza mâncarea...Ea se uita cu atenție.(intre timp Maria e la felul doi).Apoi miroase.După ce trece de etapa asta, ia in furculita sau lingura,după caz,o cantitate infima de mâncare pe care o atinge cu vârful limbii.Dacă e multumita,trece mai departe.Adica incepe, slava Domnului,sa manince.Daca nu,fie trebuie sa-i fac altceva,fie sta flamanda pana la masa urmatoare.Mentionez ca schema asta e valabilă si in cazul desertului.Si asta in fiecare dimineata,pranz si seara.De fiecare data,fara exceptie.
Nu as putea sa o numesc vegetariana,deși e foarte aproape de asta.Carne mănanca extrem de rar si făcută într-un anume fel.Unt nu mănanca absolut deloc.Lapte de doua ori pe saptamanaa si atunci cu cacao,cu pai si in pahar înalt,transparent.Nu pune gura pe mezeluri,doar pe un anume sortiment de sunca de curcan care are o anumită forma.Nu mănanca pâine.
Dar...Legumele si merele sunt viața ei.Ardeii,morcovii,rosiile,vinetele,dovleceii si in mod special merele.
Este foarte complicat sa gatesti pentru acest copil.Eu gatesc traditional,cu carne de porc de obicei,cu ulei,cu cartofi,etc.Total greșit.Nu am nici o șansa sa-mi hranesc copilul astfel.
Încet,încet,am început sa caut retete speciale de salate,sucuri,de mancaruri procesate cât mai putin.Realizez ca asta e ce-i place sa manance,cât mai natural,cât mai crud,cât mai neprocesat.Seminte,salate,chestii verzi asezate frumos in farfurie.
Asa ca,in fiecare zi bea câte un smoothie in care pun tot felul de fructe sau legume.Trebuie sa mă documentez si sa mă pliez pe gusturile ei,nu pot sa o țin in legume crude sau paste,all day long.Începe sa mă preocupe din ce in ce mai des subiectul asta.Retete raw,vegetariene.
Mai am si un alt motiv important.Ultimele analize făcute,au demonstrat ca ea,mofturoasa,are analize mult mai bune fata de mâncacioasa de sora-sa.Care evident,mănanca carne si la desert.Si are deficit de fier si de calciu.
Din septembrie, o virez încet,încet, către mâncare sanatoasa.Mi-am propus sa-mi cumpăr o carte cu retete raw si sa am doua zile pe saptamana in care sa nu deschid aragazul.In rest,îmi voi schimba cât pot stilul de gatit.Nu știu cât am sa reusesc,dar merita încercat.
Dar,pana in septembrie mai avem o saptamana de munte.Adică o săptămâna de delicii culinare.Cel putin pentru mine:)))
Bine.Mă duc sa mănanc un măr:))) si sa ma documentez aici si aici.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu